آتش در جنگل‌های دزپارت دوباره شعله ور شد-راهبرد معاصر

آتش در جنگل‌های دزپارت دوباره شعله ور شد

آتش در جنگل‌های ارتفاعات بالادست سررگ خواجوی‌ها در شهرستان دزپارت دوباره شعله ور شد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۵ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 15
کد خبر: ۲۵۰۰۵۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ آتش در جنگل‌های ارتفاعات بالادست سررگ خواجوی‌ها در شهرستان دزپارت دوباره شعله ور شد. شامگاه یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ جنگل‌های سررگ خواجوی دچار آتش سوزی شدند و به بیش از سه هکتار از اراضی این منطقه خسارت وارد کرد که با تلاش نیرو‌های منابع طبیعی، جوامع محلی، بسیج و امدادگران مهار شد.

باوجود مهار آتش در این منطقه، ساعتی قبل شعله ور شدن آتش در این منطقه کوهستانی اطلاع رسانی شد. اطلاعات تکمیلی از وسعت و علت آتش سوزی متعاقباً اعلام خواهد شد.

شهرستان دزپارت در منطقه کوهستانی خوزستان واقع شده که مناطق مختلف آن پوشیده از جنگل و مرتع هستند. دهدز در یک منطقهٔ کوهستانی و سختگ ذر از سلسله جبال زاگرس واقع شده و مرز استان چهارمحال و بختیاری و استان خوزستان است. این شهر از شمال شرقی به استان چهارمحال و بختیاری، از جنوب شرقی به استان کهگیلویه و بویراحمد، از غرب و شمال غربی به شهرستان ایذه و از جنوب به شهرستان باغملک محدود می‌شود.

فاصله شهر دهدز تا مرکز استان خوزستان (اهواز)، ۲۲۵ کیلومتر و تا مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) ۱۹۰ کیلومتر و تا مرکز استان اصفهان (اصفهان) ۲۷۰ کیلومتر است. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار